Countdown

tirsdag 5. august 2008

Inspirasjon i natten

Joda. Jeg må si jeg raskt blir inspirert av de andre som skriver blogg. Og i kveld var det Lise som fikk meg til å skrive ikke bare ett, men to blogginnlegg denne kvelden. Merkelig nok har jeg lyst å rydde rommet nå, og det trengs. Det er ikke ofte jeg vil rydde rommet, så når jeg først får lyst, bør jeg virkelig gripe sjansen. Men det er så mye klær, og så lite plass. Eller rettere sagt, det er så mye skitne klær! Men jeg får vel bare legge alt i kjelleren og håpe jeg får fjernet haugen med klær mens Mamma er borte. Jeg skal i tillegg vaske gulv og støvsuget huset mens Mamma er borte, for da vil hun dra bort flere ganger. Jeg liker å ha huset for meg selv. Det er så deilig. Det føles ut som det er mitt og bare mitt og det er jeg som har ansvaret for å holde det både ryddig og i levbar tilstand. Det er ikke like lett bestandig, men jeg synes det er morsommere å rydde huset når jeg har det for meg selv enn når Mamsen går rundt og forteller meg at jeg må gjør ditt og datt. Tror det er fordi jeg ikke kan gjøre ting på kommando. Det går bare ikke. Jeg er sta og egen og vil gjøre ting når jeg føler for det. Tror dette vil bli en sen natt og jeg tror også at dette blogginnlegget muligens ikke blir det siste i løpet av kvelden.

3 kommentarer:

Lise sa...

Inspirasjon :D

Mariama sa...

Jeg liker også å ha huset for meg selv. Det er så befriende!

Maren sa...

lise: ja! ^^

mariana: ja, ingen regla og mas fra mor :P