Countdown

mandag 18. august 2008

På'n igjen...

Liten oppsummering først da;

Hyttetur var fantastisk morsomt og koselig! Har ikke lagt over bilder ennå, men det kommer veldig snart (: Var på hytta med Sarah og Annette og vi har gjort en hel del, men egentlig ingenting! En dag satt vi inn og så på Twin Peaks hele dagen, deretter så vi The Reaping. Festlig ^^
Når vi blei henta av mora til Sarah på fredag dro æ og Annette rett til Melhusfestivalen. Wihoo!
Tok helt av. Okei, ikke helt, iallefall ikke på fredag.
Jeg og Annette kom hjem til pappa halv ti elns, og da skynta vi oss og klæ på oss litt mer siviliserte klær og sprang ned i kjellern og deltok på vorspiel med min kjære ste-bror og hans venna. Deretter tok vi turen nedover til en rimelig tam Melhusfestival, men e du drita nok blir det meste mye festligere. På lørdag våkna æ av en ekstrem kvalme og fyllsjuke. Kom ned i stua og møtt pappas store glis og Mats (ste-bror) som sto og laga rundstykka til oss. Jeii, mat! Nei.
Men på lørdag ettermiddag rundt 1900 begynt kveldens vorspiel hos en venninde på Melhus. Var rimelig dårlig fremdeles når jeg og Annette ankom så det frista lite og være med på drikkeleker og sitte å styrte alkohol. Men begynte rolig med litt rusbrus og etterhvert heiv vi i oss litt mer og da går det ned etterhvert du. Kom ned på Melhusfestivalen i 22 tiden og da møtte vi litt kjentfolk fra både by'n og bygda. Måtte sende hjem en kompis, ikke særlig blid for det, men bedre å få litt kjeft enn å dø ned i ei grøft på Melhus :P Trodde vi hadde gått glipp av Åge Aleksandersen, som da var kveldens "store" begivenhet, men etter å ha tatt pause i en halvtimes tid kom han på scenen igjen og sang i en times tid ekstra! Snilt gjort av Åge ja ^^
Kvelden tok litt av og som vanlig blir det jo litt drama, men regner med det ordner seg :P
Måtte gå til toppen av Melhus fra Melhusfestivalen (som er langt, langt nede). Tok sin tid, men vi kom i mål til slutt. Og rundt halv fire var jeg endelig i seng. Aldri har senga vært så god før! På søndag var jeg utslitt og det føltes helt jævlig ut i kroppen, var ikke spesielt kvalm, var rimelig klar i hodet etter turen hjem kvelden før. Men var generel sliten etter hyttetur og festival.
Så det gjorde det ikke så mye lettere og starte på skolen i dag. Var ikke helt uthvilt ennå, holder på og sovne her jeg sitter og klokka er ikke mere enn 20:45! Aiaiai....Blir tidlig kveld i kveld ja, har ikke sjangs til å holde meg våken til mamma er hjemme fra arbeid heller!
Forresten, i går var jeg på kino. Skulle egentlig se "Batman the Black Knight", men den ble utsolgt før vi kom fram i til kassa så det ble "Mamma Mia!" i stede. Hadde ikke så mye og si. Var bilsyk og utslitt så det var deilig og se en søt musical film med masse bryllup, glede og kjærlighet og gud vet hva :P Meryl Streep gjør en fantastisk rolle og Pierce Brosnan er utrolig søt som sang, tross at stemmen ikke var så kjempe bra! Og Colin Firth som gjør en uvanlig rolle i denne filmen, fantastisk! Vil ikke avsløre noe om du ikke har sett den ennå! Verd og se! :D Herlig filmopplevelse! Men jeg må se Batman før jeg begynner på skolen igjen for fullt. Kan ikke møte filmlærern uten å ha sett sommerens store filmsuksess! Krise!

Ble litt lengere enn ventet, men første skoledag var helt okei! Vi har fått fire nye i klassen. Han ene har jeg gått på ungdomskole med. Men allesammen virker som de skal bli brae erstattere for de som var i klassen før. Selv om jeg kommer til å savne de også! Jeg og Helle er AKS-peeps (aktiv skolestart) for vår egen klasse. Fungerer greit det, chill azz ;P Eneste store forandringen som er fra i fjor er jo kun de nye i klassen og det at vi må ha egenmelding for hver gang vi er borte. Lærern vår er like skuffa som oss!

Ingen kommentarer: